
Remarketing i retargeting: co to?
Remarketing i retargeting to jest to samo, tylko że ten pierwszy jest ustawiany przez Google, a drugi przez Yandex. Remarketing/retargeting to wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy już odwiedzili daną witrynę, odwiedzili biuro firmy w trybie offline lub oglądali dany produkt. Reklamy te są wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google i Yandex oraz na stronach partnerskich.
Takie reklamy są również wyświetlane w sieciach społecznościowych. Retargeting może być ustawiony w mediach społecznościowych przez specjalistów agencji marketingowych, np. redMustang. Piksel retargetingowy to specjalny kod osadzony w kodzie strony internetowej. Piksel może być wykorzystywany do śledzenia działań odwiedzających stronę oraz do tworzenia bardziej precyzyjnych reklam.
Retargeting jest zazwyczaj dzielony na wyszukiwanie (reklamy wyświetlane w Google i Yandex), banery (w sieciach społecznościowych i na stronach internetowych), mobile (reklamy aplikacji mobilnych w aplikacjach innych firm lub na innych platformach) oraz reklamy wideo (Youtube i TikTok).
Aby retargeting działał, trzeba zebrać bazę użytkowników, którzy już kontaktowali się z Państwem, np. odwiedzali stronę, ale nic nie kupili, włożyli produkty do koszyka, ale nigdy nie wrócili, itp.
RedMustang twierdzi, że retargeting jest wykorzystywany nie tylko do „dogonienia” klientów, ale również dla tych, którzy już dokonali zakupu. W tym przypadku celem byłaby sprzedaż produktów powiązanych.
Retargeting może być wykorzystywany do informowania klienta o tym, że dany produkt dotarł do niego. Na przykład, osoba wcześniej odwiedziła stronę internetową, ale dowiedziała się, że produkt, którego potrzebuje nie jest dostępny. Wówczas zostanie on włączony do bazy reklamowej do dalszych zgłoszeń. Ten sam system stosuje się również do powiadomień o zniżkach.